Asertywność i Komunikacja – rozwiązywanie konfliktów

Asertywność

Asertywność i komunikacja – rozwiązywanie konfliktów

Sukces w życiu zależy nie tylko od intelektu, lecz od umiejętności kierowania emocjami”
Daniel Golemann

a także a może przede wszystkim od sposobu komunikacji, od sposobu wyrażania swoich myśli poprzez to jak i co mówimy. Czy nasze intencje znajdują odzwierciedlenie w odbiorze naszego rozmówcy, czyli innymi słowy, czy mamy pewność, że zostaliśmy zrozumieni dokładnie tak jak chcieliśmy.

Jakże często źródłem nieporozumień, a wręcz konfliktów jest niezrozumienie i błędna interpretacja przekazu.

To od nas zależy jakich słów użyjemy, jaką postawę ciała przyjmiemy, żeby przekazać pewne informacje.
Jeśli uświadomimy sobie że każdy z nas inaczej postrzega rzeczywistość, poprzez swoje filtry, poprzez swoją percepcję i zadbamy o to, by nasz przekaz był jasny i konkretny, zaoszczędzimy sobie mnóstwo czasu i konieczności wracania do przeszłości.

W twojej firmie, w twoim zespole pracują ludzie o całkiem innej osobowości, innym charakterze i innym stopniu asertywności i to właśnie może stanowić o ich sile. Bo kiedy w umiejętny sposób zaczniesz czerpać z synergii zespołu, zauważysz jak wiele możecie razem zyskać.
By tak się jednak stało konieczna jest wzajemna akceptacji różnorodności i odpowiedni poziom komunikacji, oparty o zrozumienie i wzajemny szacunek.

Herbert Fensterheim, amerykański psycholog, współtwórca teorii asertywności, mówił:
„Jeśli masz wątpliwości, czy dane zachowanie jest asertywne, sprawdź, czy choć trochę zwiększa twój szacunek do samego siebie”

Skuteczna komunikacja i asertywna postawa to zmiana w dotychczasowym funkcjonowaniu – uświadomienie sobie swoich zachowań, swoich potrzeb z zachowaniem akceptacji i szacunku dla drugiej strony.

Dla kogo proponujemy szkolenie?

dla osób na co dzień odpowiadających za kontakt i obsługę klientów firmy,
współpracujących/kierujących zespołem, gdzie komunikacja jest podstawową kompetencją,
dla osób chcących świadomie podnosić poziom skutecznej komunikacji,
dla osób chcących bardziej asertywnie komunikować się  z otoczeniem po to, by osiągać lepsze rezultaty z zachowaniem poczucia własnego komfortu. 

Korzyści dla Ciebie:

pozbędziesz się uczucia stresu i dyskomfortu w kontaktach zwłaszcza z trudnymi klientami,
nauczyć się przyjmować krytykę, jako ewentualną wskazówkę, a nie negatywną ocenę,
będziesz odważnie i szczerze wypowiadać swoje zdanie, z poszanowaniem zdania innych ludzi bez obaw o ich ocenę,
nauczysz się komunikować na 4 poziomach po to, by być dobrze zrozumianym i móc oczekiwać konkretnych zachowań innych osób,
będziesz czuć się pewniej, nawet w sytuacjach trudnych,
nauczysz się zmieniać zdanie bez konieczności tłumaczenia się,
będziesz tworzyć relacje oparte na szczerości i prawdzie,
będziesz łatwiej rozwiązywać konflikty i nieporozumienia,
wzmocnisz swoją samoocenę i pewność siebie,
mówić wprost i z przekonaniem o swoich zaletach i kompetencjach.

Będziemy mówić, m.in. o:
mechaniźmie zachowań i postaw,
4 poziomach komunikacji,
Analizie Transakcyjnej E. Berne’a
narzędziach skutecznie wspomagających komunikację,
modelu zachowań i wpływu,
będziemy doświadczać, ćwiczyć, wyciągać refleksje i wnioski.

Nasze szkolenia to nie spotkania i realizacja punkt po punkcie programu, ale proces szkoleniowy oparty o trening mentalny i accelerated learning, dzięki którym uczestnicy już od samego początku są zaangażowani i skoncentrowani na wyzwaniach z którymi na co dzień się spotykają, podczas całodziennego procesu dostają wszystkie odpowiedzi na pytania z którymi przyszli.

Warsztaty odbywają się w centrum Wrocławia, w wysokiej klasy salach szkoleniowych.

Dbamy o wysoką jakość i skuteczność naszych warsztatów, dlatego ilość miejsc jest ograniczona.

Opinie moich uczestników:

Danuta Chmielowska, Selena S.A.: „Kamila rewelacyjnie reagowała na nasze ‚wrzutki-komentarze”, sprawnie zarządzała dyskusją, aby wyczerpać temat ale jednocześnie nie odbiegać od celu rozmowy. Bardzo skoncentrowana na naszych potrzebach, dzieliła się też mnóstwem przypadków ze swojego życia. Świetne szkolenie – poukładało mi wiele spraw”.
Izabela Mróz, TM Building: „Jestem bardzo zadowolona z warsztatów. Dużo wiedzy i praktycznych ćwiczeń. Teraz pozostaje tylko wcielać wszystko w życie”.
Kamila Piszczałka TOYOTA S.A.: „Ogromna wiedza prowadzącej i bardzo ciekawy i inspirujący sposób jej przekazania. Omówione zagadnienia z pewnością wykorzystam w pracy. Dużo praktycznych ćwiczeń, które nam bardzo wiele pokazały. Ogromne dzięki”.

Oprócz udziału w warsztatach, zapewniamy materiały szkoleniowe, smaczny poczęstunek oraz Certyfikat ich ukończenia.

Najbliższe szkolenie we Wrocławiu:  27 czerwca w godz. 9.00-16.00

Koszt udziału:  890,00 zł. netto/ 1 dzień

Kolejne terminy w 2018 r.:
20 sierpnia
20 września
7 listopada

Przy udziale 2 osób z jednej firmy, druga z nich płaci 50% ceny szkolenia.
Przy udziale 3 osób z jednej firmy, dla 4 osoby – szkolenie gratis.

Cena zawiera:
– uczestnictwo w szkoleniu,
– materiały szkoleniowe,
– poczęstunek,
– imienny certyfikat,
– konsultacje z trenerem.

Miejsce: Wrocław, dokładne miejsce zostanie podane po zapisie na warsztat.

Nr konta do wpłat: Kamila Karczewska 66 1050 1575 1000 0091 5017 6270

Serdecznie zapraszamy;)

komunikacja w zespole, komunikacja i rozwiązywanie konfliktów, asertywność i komunikacja

Skuteczna autoprezentacja

Wystąpienie Publiczne – jakie najczęściej towarzyszą temu odczucia?

ogromna trema

paraliżujący strach przed oceną i odbiorem innych

suchość w gardle i pustka w głowie

nerwoból

najchętniej chciałbyś/łabyś, aby przed Twoim wystąpieniem wydarzyło się coś nieoczekiwanego co uniemożliwiłoby Ci wystąpienie

Jeśli choć część z tych objawów towarzyszy Ci podczas prezentacji, a wystąpienia są częścią Twojego życia zawodowego, społecznego lub prywatnego, zapraszamy na nasz trening.

Podczas zajęć poznasz techniki i narzędzia, które będziesz mógł/a zastosować niemal od razu i przekonać się o ich ogromnej skuteczności.

Niemal nikt nie rodzi się z umiejętnościami przemawiania. Każdy dobry mówca, ktoś kogo podziwiasz i odrobinę pozytywnie zazdrościsz mu swobody, elokwencji, umiejętności wzbudzania zainteresowania u publiczności, poświęcił czas na zapoznanie się z technikami, narzędziami i ćwiczył, ćwiczył i jeszcze raz ćwiczył.

Miał szansę zobaczyć się „w akcji” i wyłapać obszary do poprawy i dzięki wyciągniętym wnioskom systematycznie ulepszać swój warsztat.
Dobra wiadomość jest więc taka, że każdy może się tego nauczyć,
a zła wiadomość jest taka, że przemawiania nie nauczysz się choćby z najlepszych, światowej sławy autorów, podręczników.

Dlatego zapraszamy Cię na warsztat z autoprezentacji, podczas którego w bezpiecznej i miłej atmosferze, wraz z innymi osobami, które tak jak Ty chcą swobodnie i pewnie przekazywać swoje treści, wzbudzając zainteresowanie u publiczności.

Dla kogo proponujemy szkolenie?

dla których prezentacje stanowią element pracy zawodowej i chciałaby wzmocnić efektywność prezentując swoją ofertę,

dla których wystąpienia są sytuacją bardzo stresującą,

dla osób dążących do wzmocnienia pewności siebie podczas wystąpień,

mających motywację bo wystąpienia publiczne są nieodłącznym elementem ich życia,

zainteresowanych tematyką

Po naszym szkoleniu będziesz wiedział:

jak zapanować nad tremą,

jak przygotować prezentacje, by osiągać zamierzone cele,

jak zastosowanie komunikacji niewerbalnej wspiera komunikację werbalną,

jakie gesty, postawa budują Twoją wiarygodność wzmacniają siłę twojego przekazu,

jakie techniki pobudzają aktywność słuchaczy,

jak dostosować przekaz do typu odbiorców,

Korzyści dla Uczestnika:

Zdobędziesz umiejętności z zakresu przygotowywania i prowadzenia prezentacji

Uświadomisz sobie swoje mocne strony i nabierzesz wiatru w żagle,

Przekonasz się, że wystąpienia publiczne dają dużo satysfakcji,

Pokonasz demona tremy, staniesz się Kapitanem, który kieruje właściwym przebiegiem prezentacji i ominiesz wszystkie rafy (trudne pytania uczestników, prowokacyjne komentarze, głosy krytyki),

Rozwiniesz umiejętności publicznej prezentacji,

Zdobędziesz umiejętności z zakresu autoprezentacji,

Poznasz narzędzia zapewniające interesujący przebieg prezentacji,

Poszerzysz wiedzę i umiejętności z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

Korzyści dla Firmy:

Skuteczniejsze pozyskiwanie inwestorów

Profesjonalna prezentacja oferty handlowej

Wzrost efektywności prowadzonych odpraw/zebrań/spotkań

Gdzie zastosujesz zdobytą wiedzę?

Prezentacja wyników badań

Prezentacja dla potencjalnych inwestorów

Prezentacja oferty handlowej

Profesjonalna prezentacja biznesowa

Skuteczne zaprezentowanie proponowanych rozwiązań

Wystąpienia na zebraniach firmowych

Warsztaty odbywają się w centrum Wrocławia, w wysokiej klasy salach szkoleniowych.

Dbamy o wysoką jakość i skuteczność naszych warsztatów, dlatego ilość miejsc jest ograniczona.

Oprócz udziału w warsztatach, zapewniamy materiały szkoleniowe, smaczny poczęstunek oraz Certyfikat ich ukończenia.

Serdecznie zapraszamy;)

Skuteczna komunikacja

Osoby świadomie się komunikujące dużo szybciej i skuteczniej osiągają swoje cele i zamierzenia.

Stosowanie odpowiedniej komunikacji pozwala na:

nawiązanie odpowiednich relacji z osobami, na których nam zależy

wpływa na pozytywne postrzeganie naszej osoby i pozwala szybciej

osiągać przez nas sukces w każdej dziedzinie życia

Dla kogo jest szkolenie?

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących na różnych szczeblach zarządzania, managerów posiadających swoje zespoły, handlowców i członków zespołów projektowych, osób poszukujących lepszych sposobów komunikacji i kontaktu w firmie.

Program szkolenia jest każdorazowo dostosowywany do profilu grupy uczestników.

Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą wiedzieć jak:

właściwie dobierać metody, techniki i formy komunikowania się z pracownikami,

aktywnie i asertywnie wpływać na relacje z pracownikami,

przewidywać, rozpoznawać przyczyny i rozwiązywać konflikty w zespole pracowniczym

sprawnie i skutecznie przeprowadzać spotkania, odprawy, prezentacje

budować własny autorytet poprzez profesjonalną autoprezentację

Szkolenie prowadzone jest aktywnymi metodami z wykorzystaniem studiów przypadków, pracy zespołowej oraz ćwiczeń indywidualnych, podczas których uczestnicy rozwiązują praktyczne problemy stosując poznane narzędzia i techniki.

Plan szkolenia

1. KOMUNIKACJA JAKO NARZĘDZIE KIEROWANIA KADRAMI

  • praktyczne konsekwencje procesu komunikowania się
  • komunikacja jedno- i dwukierunkowa
  • przezwyciężanie barier komunikacyjnych
  • style komunikowania się
  • budowanie zaufania w zespole

2. UMIEJĘTNOŚCI ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW

  • najczęstsze przyczyny konfliktów w zespole
  • konflikt jako element rozwoju zespołu
  • style i techniki rozwiązywania konfliktów
  • asertywność i współpraca w komunikacji
  • rola lidera zespołu jako mediatora

3. PROWADZENIE SPOTKAŃ, ODPRAW, PREZENTACJI

  • zaplanowanie i przygotowanie odprawy z pracownikami
  • prowadzenie spotkania
  • techniki prezentacji (zadań, wyników, informacji firmowych)
  • konstruktywne uczestniczenie w spotkaniu
  • kierowanie dyskusją i osiąganie konsensusu

 

Warsztaty odbywają się w centrum Wrocławia, w wysokiej klasy salach szkoleniowych.

Dbamy o wysoką jakość i skuteczność naszych warsztatów, dlatego ilość miejsc jest ograniczona.

Oprócz udziału w warsztatach, zapewniamy materiały szkoleniowe, smaczny poczęstunek oraz Certyfikat ich ukończenia.
Serdecznie zapraszamy;)

Facebook