Coaching

Dla kogo jest coaching?

Dla kogoś, kto ma świadomość i chęć zaistnienia zmian w swoim życiu, w sferze zawodowej jak i prywatnej. Dla kogoś kto czuje, że może więcej, ale istnienie pewnych barier jak ograniczające przekonania, zbyt mała wiara we własne siły, czy brak wsparcia ze strony otoczenia, powodują że energia do podjęcia zmian szybko się kończy, a brak konsekwencji w dążeniu do wybranego celu powoduje niechęć do podejmowania kolejnej próby.

Dla kogoś kto ma świadomość, że pożądane zmiany życiowe to proces i konieczność pracy nad sobą. Coaching to nie recepta na zaistniały problem, ale skuteczne narzędzie rozbudzające uśpione dotychczas możliwości i potencjał rozwiązania problemu lub osiągnięcie zamierzonego celu.

Moją ofertę kieruje do:

  • Właścicieli małych i średnich firm,
  • Korporacji
  • Członków top managementu,
  • Kierowników średniego i wyższego szczebla,
  • Przedstawicieli wolnych zawodów,
  • Pracowników firm i przedsiębiorstw,
  • Studentów i absolwentów szkół wyższych,
  • Rodziców i młodych mam,
  • Wszystkich, którzy chcą zmiany w swoim życiu osobistym i zawodowym.
życiowy
Life Coaching
  • Adresowany do osób prywatnych
  • Pomaga osiągnąć równowagę między życiem osobistym i zawodowym,
  • Buduje wiarę w siebie i swoje możliwości,
  • Zwiększa skuteczność działań,
  • Rozwija umiejętności planowania i organizowania czasu
biznesowy
Business Coaching
  • Adresowany do właścicieli firm: małych i średnich przedsiębiorstw
  • Zmian w sprawach zawodowych (nowy zakres obowiązków, awans na wyższe stanowisko, zmiana struktury organizacyjnej firmy)
  • Zdefiniowania krótko i długoterminowych celów firmy
  • Opracowania planów biznesowych
  • Poprawy komunikacji wewnątrz firmy
  • Rozwoju umiejętności rozwiązywania trudnych sytuacji z klientem lub współpracownikiem
  • Wzmocnienia efektu szkoleń.
kariery
Career Coaching
  • Adresowany do osób, które planują swoją karierę zawodową
  • Wspiera planowanie rozwoju zawodowego
  • Zwiększa satysfakcję z pracy
  • Pomaga w zmianie pracy lub zawodu.
  1. Jak wybrać coacha?

    Sposób wyboru coacha to bardzo ważna kwestia i wbrew pozorom nie taka oczywista.

    Bycie Coachem nie wymaga na chwilę obecną, żadnej licencji ani żadnego konkretnego certyfikatu czy dyplomu. Jest wiele osób, które wykorzystując aktualną popularność coachingu, chętnie mianują się coachem, choć tak naprawdę nie mają w tym zakresie ani wiedzy, ani doświadczenia, ani umiejętności.

    Z tego też powodu zachęcam do wyboru coacha z polecenia, lub takiego, który ma spore, co najmniej kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu sesji coachingowych, może pochwalić się referencjami, a także ukończonymi specjalistycznymi szkoleniami w tym zakresie. Jak każda osoba zajmująca się edukacją innych, powinna też sama nieustannie się szkolić, aby przekazywana wiedza i jej forma była cały czas uaktualniana i na najwyższym możliwym poziomie.

    Opinie dotyczące coachów, znajdziesz m.in na stronie: dobrycoach.pl a opinie na temat mojej osoby jako coacha, znajdziesz tu:Kamila Karczewska – opinie o coachu

    Wspólny język

    Jeśli ktoś jest zainteresowany biznes coachingiem, powinien szukać takiej osoby, która poza doświadczeniem w prowadzeniu samego coachingu, posiada także doświadczenie biznesowe. Wówczas partnerskie relacje które są podstawą relacji coach-klient będą miały silniejsze podstawy, będzie panowało większe zrozumienie i szybsze wzajemne reakcje. Coach który zna realia biznesowe, nawet jeśli nie dotyczą tej samej branży, z dużo większą łatwością zacznie zbierać informacje, zadając celniejsze pytania, dzięki czemu sam proces coachingu jest szybszy i efektywniejszy.

    Coaching to relacja i partnerstwo

    To, co jest niemniej ważne, poza sferą merytoryczną, to jest to „coś” dzięki czemu jako klient poczujemy się swobodnie i bezpiecznie od pierwszych chwil spotkania. To niezwykle istotne. To trochę tak, kiedy po raz pierwszy spotykamy nowo poznaną osobę. Z jedną rozmawia nam się wspaniale, następuje ożywiona i ciekawa wymiana informacji, rozmowa z kimś takim po prostu sprawia nam prawdziwą przyjemność i chętnie pozostajemy w relacjach, utrzymując ze sobą kontakt. Natomiast z inną osobą rozmowa zupełnie się nie klei, nie czujemy chemii i właściwie z wymuszonym nieco uśmiechem najchętniej ulotnilibyśmy się z towarzystwa po angielsku.

    Dlatego zaufaj swojemu instynktowi i pierwszemu wrażeniu. Jeśli podczas pierwszego, niezobowiązującego spotkania poczujesz się swobodnie, otworzysz się, zaczniesz mówić o rzeczach, o których zazwyczaj nie rozmawiasz i będziesz się z tym dobrze czuł. Jeśli dodatkowo coach odpowie na wszystkie twoje wątpliwości i odpowie jasno i precyzyjnie na pytania dotyczące przebiegu procesu coachingowego, to może oznaczać że dobrze trafiłeś a sam coaching okaże się skuteczny.

    Sesje coachingowe przeprowadzamy w oparciu o zasady i etykę International Coach Federation.

    Zapraszamy na
    30 minutową sesję GRATIS !!
    Podczas spotkania sam/a zdecydujesz czy ta forma wsparcia jest dla Ciebie.

  2. Cechy coacha
    • Coach jest osobą stabilną i dojrzałą emocjonalnie, potrafi zarządzać własnymi emocjami i rozpoznawać stany emocjonalne klienta.
    • Posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii, trafnie rozpoznaje zachowania neurotyczne. Nie ulecza, nie prowadzi doradztwa, terapii itd.
    • Jest spójny wewnętrznie, żyje tak jak mówi.
    • Buduje czyste, zdrowe, zapraszające relacje. Rozpoznaje manipulację, potrafi się przed nią obronić oraz nigdy nie wykorzystuje jej w pracy z klientem.
    • Zna i rozumie znaczenie coachingu oraz stosowanych narzędzi. Ma wysoką świadomość na temat ciążącej na nim odpowiedzialności.
    • pracuje w poszanowaniu wartości, wierzeń oraz przekonań klienta.
    • Zna zasady granicy przestrzeni psychologicznej klienta i nigdy jej nie przekracza.
    • jest apolityczny,
    • jest bezstronny,
    • Coach pracuje w zachowaniu pełnej poufności, nie wymienia nazwisk klientów ani innych szczegółów pozwalających na identyfikację klienta, nie ujawnia informacji zdobytych podczas sesji coachingowej.
    • Ma odwagę w głoszeniu sprzeciwu w przypadku: przekraczania granic, zachowań nieetycznych czy działań nieekologicznych.
    • Wierzy w możliwości klienta.
    • Nie podejmuje działań za klienta, nie doradza, nie sugeruje, nie przejmuje odpowiedzialności za decyzje klienta.
    • Potrafi zachować dystans w pracy.
    • Dba o stały rozwój własny.
  3. Wartości coacha

    Wartości coacha

    • Szacunek – coach szanuje wybory i decyzje klienta, nie ocenia, nie porównuje, nie przekonuje do własnych poglądów. Dobro klienta ma pierwszeństwo przed osiągnięciem celu.
    • Przyjaźń – coach jest przyjazny dla klienta, dba o dobrą atmosferę, a w razie konfliktu potrafi sprawnie oczyścić atmosferę. Wspiera klienta w trakcie całego procesu coachingowego.
    • Pokora – coach wie, że nie jest: najmądrzejszy, nieomylny, lepszy od klienta oraz, że popełnia błędy.
    • Mądrość – coach w pracy korzysta ze swojej wiedzy, doświadczenia, intuicji. Dzieli się nimi w pełni. Potrafi przyznać się do błędu oraz wycofać, kiedy wie, że nie sprosta zadaniu. Ma odwagę przerwać proces coachingowy, gdy dostrzeże potrzebę konsultacji terapeutycznej, medycznej lub innego specjalisty.

Masz pytania?

Skontaktuj się ze mną. Mój numer telefonu: +48 667 67 33 22  adres e-mail: kontakt@k2coaching.pl lub możesz wysłać wiadomość za pomocą poniższego formularza.