Asertywność i Komunikacja – rozwiązywanie konfliktów

01.

rozwiązywanie konfliktów
Asertywność i komunikacja

„Sukces w życiu zależy nie tylko od intelektu, lecz od umiejętności kierowania emocjami”

Daniel Golemann

a także a może przede wszystkim od sposobu komunikacji, od sposobu wyrażania swoich myśli poprzez to jak i co mówimy. Czy nasze intencje znajdują odzwierciedlenie w odbiorze naszego rozmówcy, czyli innymi słowy, czy mamy pewność, że zostaliśmy zrozumieni dokładnie tak jak chcieliśmy.

Jakże często źródłem nieporozumień, a wręcz konfliktów jest niezrozumienie i błędna interpretacja przekazu.

To od nas zależy jakich słów użyjemy, jaką postawę ciała przyjmiemy, żeby przekazać pewne informacje.
Jeśli uświadomimy sobie że każdy z nas inaczej postrzega rzeczywistość, poprzez swoje filtry, poprzez swoją percepcję i zadbamy o to, by nasz przekaz był jasny i konkretny, zaoszczędzimy sobie mnóstwo czasu i konieczności wracania do przeszłości.

W twojej firmie, w twoim zespole pracują ludzie o całkiem innej osobowości, innym charakterze i innym stopniu asertywności i to właśnie może stanowić o ich sile. Bo kiedy w umiejętny sposób zaczniesz czerpać z synergii zespołu, zauważysz jak wiele możecie razem zyskać.
By tak się jednak stało konieczna jest wzajemna akceptacji różnorodności i odpowiedni poziom komunikacji, oparty o zrozumienie i wzajemny szacunek.

Herbert Fensterheim, amerykański psycholog, współtwórca teorii asertywności, mówił:

Jeśli masz wątpliwości, czy dane zachowanie jest asertywne, sprawdź, czy choć trochę zwiększa twój szacunek do samego siebie

Skuteczna komunikacja i asertywna postawa to zmiana w dotychczasowym funkcjonowaniu – uświadomienie sobie swoich zachowań, swoich potrzeb z zachowaniem akceptacji i szacunku dla drugiej strony.

asertywność i komunikacja
Dla kogo proponujemy szkolenie?

  • dla osób na co dzień odpowiadających za kontakt i obsługę klientów firmy,
  • współpracujących/kierujących zespołem, gdzie komunikacja jest podstawową kompetencją,
  • dla osób chcących świadomie podnosić poziom skutecznej komunikacji,
  • dla osób chcących bardziej asertywnie komunikować się z otoczeniem po to, by osiągać lepsze rezultaty z zachowaniem poczucia własnego komfortu.

asertywność i komunikacja
Będziemy mówić m.in

  • mechaniźmie zachowań i postaw,
  • 4 poziomach komunikacji,
  • Analizie Transakcyjnej E. Berne’a
  • narzędziach skutecznie wspomagających komunikację,
  • modelu zachowań i wpływu,
  • będziemy doświadczać, ćwiczyć, wyciągać refleksje i wnioski.

asertywność i komunikacja
Korzyści dla ciebie:

  • pozbędziesz się uczucia stresu i dyskomfortu w kontaktach zwłaszcza z trudnymi klientami,
  • nauczyć się przyjmować krytykę, jako ewentualną wskazówkę, a nie negatywną ocenę,
  • będziesz odważnie i szczerze wypowiadać swoje zdanie, z poszanowaniem zdania innych ludzi bez obaw o ich ocenę,
  • nauczysz się komunikować na 4 poziomach po to, by być dobrze zrozumianym i móc oczekiwać konkretnych zachowań innych osób,
  • będziesz czuć się pewniej, nawet w sytuacjach trudnych,
    nauczysz się zmieniać zdanie bez konieczności tłumaczenia się,
  • będziesz tworzyć relacje oparte na szczerości i prawdzie,
  • będziesz łatwiej rozwiązywać konflikty i nieporozumienia,
  • wzmocnisz swoją samoocenę i pewność siebie,
  • mówić wprost i z przekonaniem o swoich zaletach i kompetencjach.

02.

rozwiązywanie konfliktów
Skuteczna autoprezentacja

Wystąpienie Publiczne – jakie najczęściej towarzyszą temu odczucia?

  • ogromna trema
  • paraliżujący strach przed oceną i odbiorem innych
  • suchość w gardle i pustka w głowie
  • nerwoból
  • najchętniej chciałbyś/łabyś, aby przed Twoim wystąpieniem wydarzyło się coś nieoczekiwanego co uniemożliwiłoby Ci wystąpienie

Jeśli choć część z tych objawów towarzyszy Ci podczas prezentacji, a wystąpienia są częścią Twojego życia zawodowego, społecznego lub prywatnego, zapraszamy na nasz trening.

Podczas zajęć poznasz techniki i narzędzia, które będziesz mógł/a zastosować niemal od razu i przekonać się o ich ogromnej skuteczności.

Niemal nikt nie rodzi się z umiejętnościami przemawiania. Każdy dobry mówca, ktoś kogo podziwiasz i odrobinę pozytywnie zazdrościsz mu swobody, elokwencji, umiejętności wzbudzania zainteresowania u publiczności, poświęcił czas na zapoznanie się z technikami, narzędziami i ćwiczył, ćwiczył i jeszcze raz ćwiczył.

Miał szansę zobaczyć się „w akcji” i wyłapać obszary do poprawy i dzięki wyciągniętym wnioskom systematycznie ulepszać swój warsztat.
Dobra wiadomość jest więc taka, że każdy może się tego nauczyć,
a zła wiadomość jest taka, że przemawiania nie nauczysz się choćby z najlepszych, światowej sławy autorów, podręczników.

Dlatego zapraszamy Cię na warsztat z autoprezentacji, podczas którego w bezpiecznej i miłej atmosferze, wraz z innymi osobami, które tak jak Ty chcą swobodnie i pewnie przekazywać swoje treści, wzbudzając zainteresowanie u publiczności.

asertywność i komunikacja
Dla kogo proponujemy szkolenie?

  • dla których prezentacje stanowią element pracy zawodowej i chciałaby wzmocnić efektywność prezentując swoją ofertę,
  • dla których wystąpienia są sytuacją bardzo stresującą,
  • dla osób dążących do wzmocnienia pewności siebie podczas wystąpień,
  • mających motywację bo wystąpienia publiczne są nieodłącznym elementem ich życia,
  • zainteresowanych tematyką

asertywność i komunikacja
Po naszym szkoleniu będziesz wiedział

  • jak zapanować nad tremą,
  • jak przygotować prezentacje, by osiągać zamierzone cele,
  • jak zastosowanie komunikacji niewerbalnej wspiera komunikację werbalną,
  • jakie gesty, postawa budują Twoją wiarygodność wzmacniają siłę twojego przekazu,
  • jakie techniki pobudzają aktywność słuchaczy,
  • jak dostosować przekaz do typu odbiorców,

asertywność i komunikacja
Gdzie zastosuje zdobytą wiedzę

  • Prezentacja wyników badań
  • Prezentacja dla potencjalnych inwestorów
  • Prezentacja oferty handlowej
  • Profesjonalna prezentacja biznesowa
  • Skuteczne zaprezentowanie proponowanych rozwiązań
  • Wystąpienia na zebraniach firmowych

asertywność i komunikacja
Korzyści dla uczestnika:

  • Zdobędziesz umiejętności z zakresu przygotowywania i prowadzenia prezentacji
  • Uświadomisz sobie swoje mocne strony i nabierzesz wiatru w żagle,
  • Przekonasz się, że wystąpienia publiczne dają dużo satysfakcji,
  • Pokonasz demona tremy, staniesz się Kapitanem, który kieruje właściwym przebiegiem prezentacji i ominiesz wszystkie rafy (trudne pytania uczestników, prowokacyjne komentarze, głosy krytyki),
  • Rozwiniesz umiejętności publicznej prezentacji,
  • Zdobędziesz umiejętności z zakresu autoprezentacji,
  • Poznasz narzędzia zapewniające interesujący przebieg prezentacji,
  • Poszerzysz wiedzę i umiejętności z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

asertywność i komunikacja
Korzyści dla firmy:

  • Skuteczniejsze pozyskiwanie inwestorów
  • Profesjonalna prezentacja oferty handlowej
  • Wzrost efektywności prowadzonych odpraw/zebrań/spotkań

03.

rozwiązywanie konfliktów
Skuteczna komunikacja

Osoby świadomie się komunikujące dużo szybciej i skuteczniej osiągają swoje cele i zamierzenia.

Stosowanie odpowiedniej komunikacji pozwala na:

  • nawiązanie odpowiednich relacji z osobami, na których nam zależy
  • wpływa na pozytywne postrzeganie naszej osoby i pozwala szybciej
  • osiągać przez nas sukces w każdej dziedzinie życia

Dla kogo jest szkolenie?

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących na różnych szczeblach zarządzania, managerów posiadających swoje zespoły, handlowców i członków zespołów projektowych, osób poszukujących lepszych sposobów komunikacji i kontaktu w firmie.

Program szkolenia jest każdorazowo dostosowywany do profilu grupy uczestników.

Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą wiedzieć jak:

  • właściwie dobierać metody, techniki i formy komunikowania się z pracownikami,
  • aktywnie i asertywnie wpływać na relacje z pracownikami,
  • przewidywać, rozpoznawać przyczyny i rozwiązywać konflikty w zespole pracowniczym
  • sprawnie i skutecznie przeprowadzać spotkania, odprawy, prezentacje
  • budować własny autorytet poprzez profesjonalną autoprezentację

Szkolenie prowadzone jest aktywnymi metodami z wykorzystaniem studiów przypadków, pracy zespołowej oraz ćwiczeń indywidualnych, podczas których uczestnicy rozwiązują praktyczne problemy stosując poznane narzędzia i techniki.

plan szkolenia
Komunikacja jako narzędzie kierowania kadrami

  • praktyczne konsekwencje procesu komunikowania się
  • komunikacja jedno- i dwukierunkowa
  • przezwyciężanie barier komunikacyjnych
  • style komunikowania się
  • budowanie zaufania w zespole

plan szkolenia
Umiejętności rozwiązywania konfliktów
  • najczęstsze przyczyny konfliktów w zespole
  • konflikt jako element rozwoju zespołu
  • style i techniki rozwiązywania konfliktów
  • asertywność i współpraca w komunikacji
  • rola lidera zespołu jako mediatora
plan szkolenia
Prowadzenie spotkań, odpraw, prezentacji

  • zaplanowanie i przygotowanie odprawy z pracownikami
  • prowadzenie spotkania
  • techniki prezentacji (zadań, wyników, informacji firmowych)
  • konstruktywne uczestniczenie w spotkaniu
  • kierowanie dyskusją i osiąganie konsensusu

REFERENCJE

Kontakt
  • Ogrodowa 19, 55-040 Bielany Wrocławskie
  • +48 667 67 33 22
  • biuro@k2coaching.pl
  • 66 1050 1575 1000 0091 5017 6270
  • 4 + 23 =